Εκτελωνισμοί Οχημάτων

Με μεγάλη εξειδίκευση στον τομέα των οχημάτων (όλων των κατηγοριών) είμαστε σε θέση άμεσα και υπεύθυνα να αναλάβουμε την εισαγωγή ή την εξαγωγή του οχήματος σας από και προς οποιαδήποτε χώρα. Με ακριβή προϋπολογισμό του κόστους της διαδικασίας και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα που σας γνωρίζουμε πριν ξεκινήσετε την διαδικασία προχωράμε στον σωστό εκτελωνισμό του οχήματος σας.Χρησιμοποιήστε τον μοναδικό, αξιόπιστο υπολογιστή για τα τέλη ταξινόμησης που σας παρέχουμε και υπολογίστε μόνοι σας το τέλος ταξινόμησης για το όχημα που σας ενδιαφέρει.

 

Εισαγωγή :

Τα έγγραφα που απαιτούνται στην διαδικασία εισαγωγής ενός οχήματος είναι τα ακόλουθα :

  • Πρωτότυπο τιμολόγιο αγοράς ή άλλος τίτλος κυριότητας
  • Πρωτότυπη άδεια κυκλοφορίας
  • Πιστοποιητικό συμμόρφωσης και έγκριση τύπου ή δελτίο κοινοποίησης έγκρισης τύπου για τη διαπίστωση της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που πληροί εκ κατασκευής το όχημα.
  • Δ.Α.Ο. (αντίτυπο για τον παραλήπτη) καθώς και κάθε άλλο στοιχείο που θα κριθεί απαραίτητο για τον προσδιορισμό του τέλους ταξινόμησης από την αρμόδια τελωνειακή αρχή, ανάλογα με την αντιμετωπιζόμενη κάθε φορά περίπτωση (το είδος του οχήματος, τον τρόπο μεταφοράς κ.τ.λ.)
  • Όταν ο εγκατεστημένος στην Ε.Ε. πωλητής είναι ιδιώτης και για την πώληση συντάσσεται ιδιωτικό συμφωνητικό, απαιτείται η θεώρησή του από Ελληνική Προξενική Αρχή, παρουσία του αγοραστή στο Κράτος - Μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης που πραγματοποιείται η πώληση.

Στην συνέχεια :

  1. για οχήματα (κοινοτικά) προερχόμενα από κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης υποβάλλεται Δήλωση Άφιξης Οχήματος (Δ.Α.Ο) στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή. Υπόχρεος στη δήλωση αυτή είναι ο ιδιοκτήτης ή ο παραλήπτης των οχημάτων ή ο νόμιμος αντιπρόσωπός του ή το πρόσωπο στην κατοχή του οποίου τίθενται τα οχήματα.
  • Για τα οχήματα που μεταφέρονται έμφορτα, η Δ.Α.Ο. υποβάλλεται στην τελωνειακή αρχή του πρώτουτόπου προορισμού (τόπος πρώτης εκφόρτωσης).
  • Για τα οχήματα που μεταφέρονται αυτοδύναμα, η Δ.Α.Ο. υποβάλλεται στην πλησιέστερη τελωνειακή αρχήκατά την είσοδο στη χώρα.

Ακολούθως ο ιδιοκτήτης του οχήματος υποχρεούται να υποβάλει στην αρμόδια τελωνειακή αρχή, το αργότερο μέχρι την 15η μέρα του επόμενου μήνα από αυτόν της άφιξης του οχήματος, Ειδική Δήλωση για τη βεβαίωση καικαταβολή των αναλογουσών φορολογικών επιβαρύνσεων, προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

  1. Για οχήματα που προέρχονται από τρίτες χώρες τηρούνται διατυπώσεις εισαγωγής και καταβάλλονται οιοφειλόμενες δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις. Το τέλος ταξινόμησης, μπορεί να καταβληθεί, είτε ταυτόχροναμε την καταβολή των λοιπών δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων εισαγωγής με την κατάθεση της ΔιασάφησηςΕισαγωγής για ανάλωση, είτε το αργότερο μέχρι την 15η μέρα από την ημερομηνία της ανάλωσης με τηνυποβολή Ειδικής Δήλωσης.

Οι δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις που οφείλονται ανά κατηγορία οχήματος, ανάλογα με την προέλευσή τουείναι οι εξής:

Οχήματα προερχόμενα από κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Καινούργια

  • Τέλος Ταξινόμησης
  • Φ.Π.Α.

Μεταχειρισμένα

  • Τέλος ταξινόμησης

Οχήματα προερχόμενα από τρίτες προς την Ευρωπαϊκή Ένωση χώρες

  • Εισαγωγικός δασμός
  • Φ.Π.Α.
  • Τέλος ταξινόμησης

 

Εξαγωγή :

Για την εξαγωγή οχήματος στο εξωτερικό απαιτείται, αρχικά, η οριστική διαγραφή του οχήματός σας λόγω εξαγωγής στο εξωτερικό. Η εξαγωγή ΙΧ στο εξωτερικό διακρίνεται σε δυο περιπτώσεις:

  1. Εξαγωγή ΙΧ σε χώρες τις ευρωπαϊκής ένωσης. Στην περίπτωση αυτή μαζί με την βεβαίωση οριστικής διαγραφήςπαραδίδεται στον κάτοχο και η άδεια κυκλοφορίαςμε ειδική σφραγίδα από το ΥΜΕ για την επαναταξινόμηση του οχήματος στη νέα χώρα.
  2. Εξαγωγή ΙΧ σε τρίτες χώρες. Στην περίπτωση αυτή παραδίδεται στον κάτοχο μόνο η βεβαίωση οριστικής διαγραφής.

Αναλαμβάνουμε την Τελωνειακή διαδικασία εξαγωγής , την έκδοση προσωρινών πινακίδων – Τσόλ και την ασφάλιση αυτοκινήτων προς  εξαγωγή σε όλες τις χώρες.

 

Τέλη Ταξινόμησης :

Οι παράμετροι που διαμορφώνουν, πλέον, το ποσό του τέλους ταξινόμησης που επιβαρύνει το κάθε όχημα(επιβατικό) είναι οι ακόλουθοι. (Ο κυβισμός του οχήματος δεν περιλαμβάνεται σε αυτές.) :

  • Προ φόρων λιανική τιμή του οχήματος. Η τιμή, δηλαδή, στην οποία πωλούνταν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, με τον συγκεκριμένο εξοπλισμό τη συγκεκριμένη στιγμή. Διακρίνουμε πέντε (5) κατηγορίες ανάλογα με την αξία τους, αυτές είναι: αυτοκίνητα αξίας έως 14.000 ευρώ, από 14.001-17.000, 17.001-20.000, 20.001-25.000 και 25.001 ευρώ και πάνω.
  • Η αντιρρυπαντική του τεχνολογία. Διακρίνουμε οκτώ (8) κατηγορίες ανάλογα με τις αντίστοιχες εκπομπές ρύπων(Co2) : <101(-5%), 101-120, 121-140(+10%), 141-160(+20%), 161-180(+30%), 181-200(+40%), 201-250(+60%), >251(+100%).
  • Οι μήνες κυκλοφορίας του οχήματος.Κάθε επιπλέον μήνας κυκλοφορίας του αυτοκινήτου έχει ως αποτέλεσμα να μειώνεται η φορολογητέα του αξία. Ο ρυθμός απομείωσης εξαρτάται από το είδος του αμαξώματος.
  • Τα διανυθέντα χιλιόμετρα του οχήματος.Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία κάθε αυτοκίνητο διανύει κατά μέσο όρο 15.000χλμ/χρόνο. Για κάθε 500 επιπλέον χιλιόμετρα από τα 15.000 του μέσου όρου η φορολογητέα του αξία μειώνεται κατά 0,1%. Η απομείωση βάσει των διανυθέντων χιλιομέτρων δεν πρέπει να ξεπερνά το 10%.

Επιπλέον, για τις ακόλουθες κατηγορίες οχημάτων προβλέπονται τα εξής :

  • Υβριδικά αυτοκίνητα:Προβλέπεται μερική απαλλαγή από τα τέλη ταξινόμησης κατά 50%.
  • Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα δεν υπόκεινται στο προβλεπόμενο από τις διατάξεις τέλος ταξινόμησης. Ο χαρακτηρισμός του αυτοκινήτου ως αμιγώς ηλεκτροκίνητου, προκύπτει από το πεδίο «23. «Αμιγώς ηλεκτρικό»:» του πιστοποιητικού συμμόρφωσης, όπου υπάρχει αντίστοιχα η ένδειξη «ΝΑΙ»..
  • Αυτοκινούμενα τροχόσπιτα: Τα τέλη ταξινόμησης τους υπολογίζονται όπως και αυτά των Ι.Χ. αυτοκινήτων.
  • Φορτηγά αυτοκίνητα : Αυτά τα οποία πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του ισχύοντος, ως προς την ταξινόμηση, ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) και του αμέσως προηγούμενου, υποβάλλονται σε τέλος ταξινόμησης ως εξής:

α) Φορτηγά αυτοκίνητα, μικτού βάρους πάνω από 3,5 τόνους, ποσοστό πέντε τοις εκατό (5%)

β) Ανοικτά φορτηγά μέχρι και 3,5 τόνους, ποσοστό οκτώ τοις εκατό (8%)

γ) Κλειστά φορτηγά αυτοκίνητα μικτού βάρους μέχρι και 3,5 τόνους, ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%)

δ) Βάσεις των φορτηγών αυτοκινήτων των προηγούμενων περιπτώσεων, ποσοστό πέντε τοις εκατό (5%)

ε) Αυτοκίνητα οχήματα με μικτό βάρος μέχρι 3,5 τόνους που διαθέτουν εκ κατασκευής χωριστό θάλαμο με δύο σειρές καθισμάτων για τον οδηγό, συνοδηγό και τους επιβάτες και χωριστό ανοικτό χώρο φόρτωσης εμπορευμάτων της Δ.Κ. 87.03, ποσοστό οκτώ τοις εκατό (8%)

Οι συντελεστές των περιπτώσεων α΄ έως και ε΄ προσαυξάνονται κατά ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) προκειμένου για αυτοκίνητα που δεν πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του ισχύοντος, ως προς την ταξινόμηση, ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) και του αμέσως προηγούμενου.

Για την καλύτερη κατανόηση των παραπάνω παραθέτουμε ενδεικτικούς πίνακες διαμόρφωσης του συντελεστή υπολογισμού των τελών ταξινόμησης επιβατικών αυτοκινήτων.

 

EURO 6 (W,ZA,...)

EURO 6

 

EURO 5 (J,K) + euro 6(T)

EURO 5

 

EURO 4,3,2,1 + euro 5(A,F) + euro 6(N,Q)

EURO 4

 

ΣΥΜΒΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΜΗ ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΑ)

OLDER22

© 2017 www.drako.gr. All Rights Reserved.